Цифровий маркетинг та дизайн вражень у роздрібній торгівлі
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2023(152)04Ключові слова:
цифровий маркетинг, економіка вражень, дизайн вражень, роздрібна торгівля, підприємства роздрібної торгівлі, цифровий шлях споживача, точки контакту, точки взаємодіїАнотація
Стрімке поширення цифрових технологій, зміна поведінки споживачів, зростання кількості онлайн-користувачів призвели до зміни бізнес-моделей підприємств роздрібної торгівлі. Серед них найпоширенішими є: інтернет-магазин, електронна дошка оголошень, електронний маркетплейс, прайс-агрегатор. Ці бізнес-моделі передбачають використання методів та інструментів цифрового маркетингу. До того ж з погляду принципу омніканальності в цифровому маркетингу важливо забезпечити можливість споживачам здійснювати покупки у фізичних магазинах. Такі додаткові можливості дозволять формувати позитивні враження споживачів. Метою статті є обґрунтування цифрових методів та інструментів у створенні вражень споживачів підприємств роздрібної торгівлі. У ході дослідження використовувались загальнонаукові методи аналізу та синтезу, системно-структурного аналізу, порівняння, системний, логічного узагальнення. У статті запропоновано застосовувати концепцію дизайну вражень, що дає змогу узгодити цілі та інструменти цифрового маркетингу з точками взаємодії на цифровому шляху споживача за областями виявлення вражень. Це забезпечує формування унікального досвіду кожного користувача на основі позитивних вражень, які є запланованими з боку підприємства. Для планування вражень важливо сформувати перелік точок взаємодії на основі побудованої CJM-карти шляху споживача. Водночас з методами та інструментами цифрового маркетингу підприємств роздрібної торгівлі, рекомендовано застосовувати новітні підходи до планування вражень споживачів, до яких віднесено дизайн вражень. Дизайн та забезпечення планових вражень відбувається в кожній точці взаємодії на шляху споживача у цифровому середовищі як онлайн, так й офлайн. Знання цільової аудиторії та систематична праця щодо виявлення недоліків та їх усунення в кожній точці взаємодії сприятимуть формуванню позитивних вражень, стійких асоціацій з брендом, покращання іміджу та користувацького досвіду. Це сприятиме досягненню цілей цифрового маркетингу та бізнесу в цілому.
Посилання
Brown, P. (2019). Aesthetic Intelligence: How to Boost It and Use It in Business and Beyond. HarperCollins, 294 р.
Deiss, R., & Henneberry, R. (2020). Digital Marketing. 2nd edition, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 368 p.
Rosman, R., & Duren, M. (2019). Impression design. Tools and templates for creating positive emotions for the client from interaction with the company and product. Columbia University Press, 332 p.
SimilarWeb (n.d.). Analytical resource. https://similarweb.com/
Bosovska, M., Bovsh, L., & Okhrimenko A. (2022). Digital transformation of marketing technologies. Scientia·Fructuosa, 144(4), 52-71
Hlinenko, L.K., & Dainovskyi, Yu.A. (2018). The state and prospects for the development of e-commerce in Ukraine. Marketing and innovation management, 1, 83-102. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06
Kotler, F., Kartadzhaia, Kh., & Setiavan, A. (2020). Turning from traditional to digital: Internet promotion technologies. Kyiv: Force Ukraine, 224 p.
Marchuk, O.O. (2018). Digital marketing as an innovative management tool. Economy and society, 17, 296-299. https://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/43.pdf. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43
Oklander, M.A., & Romanenko, O.O. (2015). Specific differences between digital marketing and Internet marketing. Economic bulletin of NTUU "KPI": a collection of scientific papers, 12, 362-371.
Pain, II B. Dzh., & Hilmor, Dzh. (1998/2021). Economy of impressions. The battle for the client's time, attention and money; trans. from English. K.: Vivat, 368 p.
Poliakh, S.S. (2020). The essence of digital marketing instruments and methods in modern business. Strategy of economic development of Ukraine, 46, 53-63. http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/209513/209519. https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.053.063
Rouz-Kollinz, F. (2023, July 24). The Future of E-Commerce: Trends to Watch in 2023 to Succeed. Ranktracker. https://www.ranktracker.com/uk/blog/the-future-of-ecommerce-trends-to-watch-in-2023-for-success/
Selishchev, M. (2023, April 7). TOP-10 marketplaces of Ukraine. HoroshopBlog. https://horoshop.ua/ua/blog/top-10-marketplaces-of-ukraine/
Iankovets, T. (2022a). Strategic management of digital marketing. Scientia·Fructuosa, 145(5), 93-112.
Iankovets, T. (2022b). The digital path of the consumer in the conditions of the formation of the economy of impressions. Features and trends of socio-economic development in global and local dimensions: International scientific conference (October 21-22, 2022. Leipzig, Germany). Riga, Latvia: "Baltija Publishing", 101-105
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)